Vinterns måsten: del 3

dags för del tre i min miniserie av vinterns måsten. Den här gången tar vi byxor, eller jeans och ett par långkalsonger. Då jag själv i princip aldrig bär något annat än just det så är det ingen idé att gå igenom något annat. Däremot kan jeans bli lite kallt under den lite hårdare vintern och då passar ett par långkalsonger perfekt. Köp gärna ett par lite smalare jeans, tänk dock på att det är skillnad på smalt och tight.

En given favorit i min garderob är de otvättade jeansen i rådenim. Att tänka på är att alltid köpa det man i affären tycker är en storlek för liten, de töjer sig. Tvätta inte jeansen innan de har använts 6 månader för bästa patina. Det här paret kommer i från A.P.C, finns på Tres Bien Shop och går loss på 1250 kr.

Nästa par kommer ifrån Acne och är i en grå ton, vilket är väldigt trendigt i år. Jag tog upp denna trend i mitt första inlägg och det är så man matchar även de här jeansen på bästa sätt. 1400 på Tres Bien Shop.

I min mening är ett par ljusa jeans det tillsammans med de otvättade de absolut alternativet till "året-om-jeans". Tänk blå duffel, gosig camel färgad tröja och brogusen jag visade i förrgår. De här är från Levis Vintage Clothing och går loss på 1700 på samma ställe som de föregående jeansen.

Här har vi Gant Ruggers tolkning av den klassiska långkalsongen, jag ska nog dock inte rekomendera att bära dessa utan något över som Gant gör i deras lookbook. 799 kr på just Gants webshop.

Kommentarer
Postat av: a

bär du aldrig chinos, manchesterbyxor eller dylikt?

2011-12-06 @ 19:43:53
Postat av: Stilarenkelt

Om jag ska vara ärlig.. Nope, aldrig!

2011-12-06 @ 19:55:19
URL: http://stilarenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0