Börjar med ett kollage

Sätter igång den här bloggen med ett kollage om hur man på ett nytt sätt kan matcha en duffel. Just den här duffeln från Our Legacy valde jag för att den kanske inte uppfattas lika preppy som duffeln i vanliga fall gör. Den här sammansättningen av plagg funkar perfekt nu i höstrusket! Gillar dessa höga brogue mönstrade skor mycket, ett fint samarbete mellan den Malmö baserade Trés Bien Shop och Engelska skomärket Trickers. Dock ligger priset på 4300 kronor vilket kan anses lite väl saftigt för en 15-åring som jag. Då de är ofodrade kan ett par raggsockar vara att rekommendera, i detta fall ett par från Beams som kostar 200 kr, även dessa är från Trés Bien Shop. Eftersom vi lever på 2000-talet finns även ett datorfodral med från Svenska P.A.P. Kika gärna in igen!
Skor: Trickers x TBS
Jeans: APC
Tröja: Acne
Jacka: Our Legacy
Datorfodral: P.A.P
Strumpor: Beams

Kommentarer
Postat av: Joel

Ser det inte lite konstigt ut när en 15-åring går runt i dyra, höga, svarta brogues med klack? Vill inte vara nedlåtande, men det känns som att det krävs en viss grad manlighet och utseende för att kunna bära upp denna stil. Du kanske har det, men majoriteten av alla 15-åringar har absolut det inte. Det finns en risk för att man ser ut att vara utklädd eller "pappa betalar" i den åldern med denna stil.

2011-11-11 @ 01:57:57
Postat av: Stilarenkelt

Jag anser det inte konstigt, men du kan ha rätt. Visst kan det se utklätt ut om man inte har stilen eller åldern inne, men de plagg jag har valt att ha till dressar ner den här typen av sko bra. Hade jag däremot valt kostym och rock här hade det helt klart skrikit pappa betalar om det hela. Sen är kollage som det här till för att inspirera, inte dirigera...

2011-11-11 @ 07:11:55
URL: http://stilarenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0